lørdag den 25. februar 2017

Nora og Flora på sidste træning...

På billedet her til højre sidder der en flok af mine hunde plus Nora som nærmest er gemt og Flora.
Bag dem står en flok rådyr på marken billedet er taget igår eftermiddags og blot for at vise at det går frem ad.

Sidste træning i dag med baljen og lineføring. Fik også trænet hjem kald, disse 3 øvelser har været daglige øvelser i en hel uge. De retter sig mere og mere. Men lineføringen har været svær at rette. Jeg fornemmer at de har haft en solid vane med at trække i snoren og når først vaner for lov at udvikle sig - så er det svære at komme af med også for hunde. Så jeg må minde dem om at de skal gå ordentligt i snoren.

Jeg er også lidt itvivl om hvordan Rikke lufter dem. Om de mest går fri og kun går korte ture i snor eller om de ofte går lange ture i snor. Jeg har lært dem at gå ved siden af mig - de skal ikke gå foran mig men ved min venstre side. Omvendt er kan de ikke lufte sig på denne måde - så jeg håber at de har et frilufts område hvor de løber frit og at det kun er korte ture i snor :-)

Det har været en skøn uge med de søde brune tøser og her skal I nyde lidt billeder fra den skønne fredag med sne og høj sol og masser af leg og tumlen :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar