tirsdag den 7. februar 2017

Foråret er måske på vej ... :-)

Sidder på kontoret med lidt tid til opdateringer og hold planlægning.

De næste hold starter i marts og slutter i starten af april. Det bliver en kombination af vinter og sommerhold og jeg tror at vi alle "higer" efter dagslys, så træningen kan blive mere kreativ og vi kan bygge længde på opgaverne.

Personligt glæder jeg mig rigtig meget til vi kan begynde at lave vandarbejde. Vores gamle sø blev i september renset op og vi fællede rigtig mange træer rundt om vandhullet som nu er blevet åbent med mange muligheder for træning. Vi fik også gravet en ny sø i september på den bageste del af vores område og den bliver også spændende at tage i brug. I skrivende stund flyder den over sine bredder, så der er vådt langt ud på marken også. Det lover godt for at den holder vand i sommer månederne.

Jeg har startet en lille meningsmåling i facebook gruppen. Snart er sommeren over os og vi kan bruge mere tid, fordi vi kan holde varmen og vi kan træne i dagslys. Så måske vi skal bruge mere tid på hver enkelt hold.

Hold sammensætningen er altid en udfordring. Det er ikke altid at jeg kan holde hundene på præcis det niveau jeg ønsker. Jeg træner fortrinsvis hunde af jagtlinier, hunde der vil arbejde, men derfor kan der stadig være udfordringer som kræver tid for den enkelte. Men mit mål er afgjort at der ikke må være hunde på holdene som "røver" tiden fra de øvrige kursister. Derfor flytter jeg kursister til andre hold, hvis jeg finder at det er bedst for både kursisten og de øvrige på holdet. Det bliver heldigvis altid taget med godt humør.

I de første weekender i år med C-prøver og UWT har jeg glædet mig over at se mine kursister klarer sig rigtig godt. Jeg har noteret mig at de alle har fået stor ros for deres fri ved fod og ro omkring hundeføreren - YES vinter træningen har givet pote :-)

Vi kan ikke vinde fordi vi har en lydig hund men vi kan tabe hvis vi ikke har en lydig hund :-)

Basis træning og vedligeholdelse af, fri ved fod, afleveringer, line-up, indkald, stopfløjt og signaler på højre, venstre og back, er noget af det vi dyrker på Vintertræningen og det er skønt at gå prøvesæsonen imøde med en hund der er skarp på det basale.

Mandag, onsdag og fredag morgen køre jeg formiddags hold og har gjort det nu i næsten et år. Det er virkelig skønne hold. Mandag har jeg et unghundehold, Onsdag har jeg et hold med lidt blandede banditter som har lidt udfordringer som vi arbejder med. Fredag har jeg en flok meget dygtigt unge hunde som er på vej i åbenklasse.

Jeg er altid modtagelig for at starte et formiddagshold mere, så har du et ønske om at gå på hold om formiddagen så sig til så skal jeg se om ikke jeg kan lave et hold der matcher dine forventninger.

I den kommende tid har jeg to hunde i træning. Jeg elsker at træne andres hunde. Det at få en specifik opgave og træne hunden til den mestre øvelsen, er noget jeg syntes rigtig godt om. Jeg træner altid hunde belønnings baseret. Jeg planlægger øvelserne så hunden har let ved at gøre tingene rigtigt, så den hurtigt får succes. For mig betyder det rigtig meget at hunden er tryg i mine omgivelser, at den oplever at blive rost og belønnet for korrekt adfærd, så lærer den hurtigst.
Har du en hund du ønsker at få hjælp til at træne er du altid velkommen til at bede om et tilbud.

I den kommende tid kommer der tilbud på fotografering. Vi er altid lidt afhængig af vejret når der skal laves fotodage - så I skal forvente at de kommer med kort varsel eller at de som er annonceret med lang varsel, kan blive aflyst, hvis vejret driller.

Men kameraet er tunet og der bliver snart slået lidt dage op til fotografering af jeres skønne poter - action, portræt eller stå billeder. Du bestemmer, blot er der lidt krav til at hunden kan udfører det som du ønsker at den skal fotograferes udførende :-)  Jeg fører kamera og du fører hund, så stil ikke krav om et stå billede hvis du ikke kan stille hunden i position.

Tema dage kommer der også nogle af i de kommende måneder. Har du specielle ønsker så send mig gerne en mail med forslag til tema dage. Det er altid godt med inspiration.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar