onsdag den 22. februar 2017

Yes Yes Yes - Så vendte kajakken....

Nøj et storm vejr der har været ind over Danmark det seneste døgn. Onsdag aften havde jeg tre træningshold og de knoklede i stiv kuling. Kæmpede med at holde balancen i vinden og hundene kæmpede med at høre fløjte signalerne. Vejrguderne satte os virkelig på prøve men alle kom godt i mål og jeg var super stolt af mine dygtige kursister der trodsede stormen og kom til træning - I er SÅ seje :-)

Jeg har i dag været så heldig at lufte hundene på marken og støde råvildt. Normalt støder vi råvildt hver dag - men efter at Flora har løbet efter dem i to dage i streg blev de væk onsdag - men var atter på matriklen idag. Jeg opdagede dem før Flora og Nora, så jeg var på forkant og ventede på at de skulle opdage dem. Jeg tror at Flora lugtede dem før hun fik øjenkontakt med dem - så straks hun vejrede dem - så fløjtede jeg det nu efterhånden kendte hjemkalds signal.
Jeg tror at jeg nåede at fløjte 3 signaler hvor hun bare stod bomstille, men så fornemmede at min flok vendte og løb mod mig.
Nora vendte prompte med flokken og kom retur til mig - Flora vendte efter ca. 3 fløjt så kom også hun retur. Begge fik masser af ros og godbidder for at vælge mig frem for råvildtet - dygtige brune piger :-)

Vi træne stadig myre flittigt på baljen, bliv, hjemkald og lineføring. Sidst nævnte går virkelig fint med Flora - men Nora gider virkelig ikke at følges med mig - hun vil helst gå foran mig og i stram snor :-(

Så vi træner videre :-)

Nora er derimod ved at være tæt på målet med baljen, så jeg forventer en forbedring på hendes lineføring sidst på ugen :-)

Se bare denne video :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar