onsdag den 1. marts 2017

Inspirerende...

Jeg bestilte David Latham's 2 DVD'er den anden dag og fik den leveret igår. Så jeg har brugt en god times tid på at se den første DVD. Den gav stof til eftertanke. Jeg blev i den grad inspireret. Jeg er ikke så imponeret af måden de håndterer deres unghunde på, men kan man se igennem det - så er trænings øvelserne super fine.

Jeg har været på to workshops med David, så jeg kender alle øvelserne, men der hvor jeg syntes jeg lærte nyt, var at se dem korrigerer hundene på alle mulige forskellige detaljer. De er perfektionistiske i deres opdragelse/håndtering af hundene og alt healwork er virkelig poleret i alle detaljer. Der kunne jeg virkelig se, at jeg ikke selv er omhyggelig nok med at få poleret detaljerne.

Det er også et rigtig fint studie i hundeførerens signaler. Stefanie er ekstremt tydelig i alt hun gør, helt ned i den mindste bevægelse - det er værd at tænke over at vores kropssprog har stor betydning og derfor bør være, så tydeligt for hunden som muligt.

Jeg glæder mig til at se den anden DVD, jeg er sikker på at jeg får noget med der også. Jeg var ikke imponeret over deres første DVD om hvalpetræning. Den kunne jeg ikke bruge til noget - men jeg er sikker på at de to DVD'er jeg har købt her, vil være inspiration for mig over de næste par år.

Det vil være DVD'er jeg vil kigge igennem inden jeg starter træning af unghunde, eller blot for at blive rusket lidt - så jeg får poleret ordentligt på detaljerne på egne hunde :-).

Nu tror jeg at jeg skal ud og træne lidt hund og nyde den gode inspiration og polerer lidt på nogle detaljer :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar