onsdag den 21. december 2016

2017 står for døren...

Ja ja jeg ved godt at vi har nogle dage endnu - men det har jeg faktisk ikke. Jeg snotter og hoster en del men er i klar bedring. Jeg forventer at have hold torsdag aften og fredag morgen.

Jeg er i skrivende stund i fuld gang med at lave planen for 2017 helt klar. Den er blevet rykket lidt for nogle hold fordi jeg har været syg og vi har haft gravet gårdsplads op - så specielt mandags holdet og Torsdags holdet har været ramt af dette. Så de starter 2017 med at få de trænings gange de mangler :-)

Jeg forventer at sende mails ud til jer alle i mellem jul og nytår.

Jeg vil benytte lejligheden til at sige jer alle tak for en utrolig dejligt år. Jeg har haft så mange dejlige timer på træningspladsen med jer og jeres skønne hunde. Det er meget givende at se så mange hunde og mennesker i løbet af tiden. Det giver noget træningsbalast og jeg fornemmer at der er kommet mange værktøjer i værktøjskassen hos både mig og jer. Det vigtigste er at I får nogle værktøjer der kan bruges fremad rettet.

I 2016 har jeg været på en hel del kurser for at blive dygtigere. Ud over de workshops jeg selv har holdt, så har jeg deltaget på en del træningsdage, med nogle af de bedste i europa. En af de ting som jeg virkelig noterer mig er at David Latham har enorm indflydelse på måden at træne hunde på. David er den mest vindende hundefører i europa og jeg har nu to gange været så heldig, at deltage på en Workshop med ham. Han er formiddabel god til at læse hunden. Han er helt unikt dygtig til at lave opgaver på simpelt terræn, som virkelig er svære.

Flere af de instruktørere jeg trænede for i år, brugte samme træningsmetoder, samme opbygning af øvelserne, samme grundige træning af lydighed - the nessesary healwork, som de kalder det. Men det sjove er at nogle af dem aldrig har mødt David Latham :-) så metoderne breder sig som ringe i vandet.

Vores tur til England var absolut toppen. Det var fantastisk at træne med Polly Dunkley, Anette Clarke og Philippa Williams. Alle tre tophandlere i UK og alle tre utroligt søde og hjælpsomme. Jeg fik så meget ros for mit arbejde med Indy. Det er svært at vide hvad niveauet er og alle 3 piger har kuldbrødre til Indy så jeg var meget spændt på om vi faldt helt igennem, men det gjorde vi ikke og det var en stor oplevelse både at starte hund på prøve der ovre og ikke mindst at træne hund med så dygtige piger.

I 2017 har jeg også lidt arrangementer jeg skal deltage i og forhåbentligt slæbe mere viden til huse :-)

Jeg håber at vi atter kommer en tur til England, en tur til Norge og en tur til Sverige. Jeg satser også på at deltage på labradors arrangement med Oliver Kiraly som jeg syntes var rigtig godt sidste år. Jeg får sikkert ikke plads med hund i år men jeg har lov at håbe :-) ellers ved jeg at jeg lærer lige så meget af at kigge på.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul og et godt og lykkebringende Nytår.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar