tirsdag den 29. november 2016

Knallert holdet har lagt rygmærkerne :-)

I mandags startede ugen som altid med mit morgen hold kl. 09.00. Det er en flok skønne piger som jeg virkelig nyder at have til træning.

De er alle 4 meget engagerede, meget målrettede og gode til at grine af det, som ikke helt går som ønsket. Det er hundetræning, når det er aller bedst.

Alle hundene er unghunde med de hormon svingninger og koncentrations besvær der følger med i denne alder. Det er derfor vi kalder dem knallert holdet - for de unge drenge køre på knallert lige nu og de vild have seje sild bagpå og de vil spille med musklerne. I sidste uge søgte de om rygmærke og optagelse i de store motorcykel klubber - men men... de har nogle super dygtige hundefører og ejere der hurtigt får taget bråden af den slags tåbelige ideer.

Anette og Tottie har knoklet lidt med nogle lydighedsmæssige ting. Totti er virkelig dygtig til alle sine øvelser - det er forstyrrelserne af de andre hunde, der kan være en udfordring. Anette har været mere konsekvent og forlanger mere af ham nu, så nu ændre han sig.

Anja og Pelle knokler på med lidt af de samme udfordringer omkring balancen på lederskabet som Anette og Tottie - men Anja er virkelig målrettet og vil have at Pelle forstår at alt det gode kommer via Anja. Pelle har ikke problemer med forstyrrelserne - han er bare lidt en gade dreng, der også er vildt dygtig på alle sine øvelser :-)

Suz og Moss knokler lidt med forstyrrelserne. Moss er super dygtig til alle sine øvelser, men han syntes det er svært at kigge på de andre arbejder, eller at de andre kommer tæt på ham uden at han skal hilse på dem. Suz arbejder også målrettet med at belønne ham når han accepterer og er i ro når de andre arbejder. I mandags arbejdede han sig hurtig op og fungerede perfekt resten af tiden.

Sanne og Howdy er klassens duks, men heldigvis er der lidt at pille ved på Farmfruen. Howdy er super dygtig og Sanne er eminent på sin timing og på alle detaljerne omkring Howdy, men hun glemmer sig selv :-) Så jeg er begyndt at minde hende om signalernes tydelighed, at kigge frem når hun sende på dirigering, ikke ned på hunden. Sidst men ikke mindst vil jeg rigtig gerne have hende til at bruge nogle kommandoer, der ikke betyder det samme.

I mandags trænede vi en del med forstyrrelser og med at vente med at hente til noget andet var på gået. Senere trænede vi Back øvelsen, op af et hegn, for at styrke hvilken side hundene drejede om deres skulder.

Jeg kan sige at jeg var VILDT imponeret af de 4 piger. De havde fået back for som lektie ugen før, og jeg skal da lige love for at de havde trænet. De lavede nu back med forstyrrelse, uden nogen former for tøven og alle deres hunde er under 1 år gamle, det er SÅ sejt.

Jeg fik lov at låne Sannes kamera, så jeg kunne tage lidt billeder undervejs, jeg bøvlede noget med det store objektiv og at komme på afstand men lidt billeder blev det til.

Pigerne viser så fint fri ved fod, hjem kald, apportering og Back. Tak for en dejlig træningsdag til knallert holdet.

Se de fine billeder her:

https://www.flickr.com/photos/96804155@N02/sets/72157677182173475






Ingen kommentarer:

Send en kommentar