fredag den 21. oktober 2016

Vand arbejde om vinteren

Jeg er så utrolig heldig at der meget tæt på mig ligger en hundesvømmehal, Dortheasminde hedder den. I kan se mere om den på www.hundesvommehallen.dk 

På denne tid af året nyder jeg at svømme med mine hunde. Der er nemlig dage hvor det er knap så flatterende at være hundeejer.  Dage hvor det regner og rusker og alt er mudderet og beskidt. Disse dage springer jeg over og så tager jeg i hundesvømmehallen og svømmer hundene i stedet.

Jeg bruger svømmehallen til at træne alt muligt. Men jeg træner altid afleveringer og ro omkring vand arbejdet med mine unge hunde. I denne uge var det DuDer der fik lært den selvkontrol, der for hende er rigtig svær. Hun er meget glad for vand og vil helst bare kaste sig ud i baljen.

Men nu hvor hun er fortrolig med omgivelserne og det at svømme i bassinet, så var det tid til at lægge lidt kontrol på opgaverne. Så hun fik lært at blive siddende, mens jeg gik til modsat ende af bassinet - droppede en dummy ud og sendte hende.

Hun var super dygtig. Tog hurtig selvkontrol og kunne sidde i ro længe, inden hun blev sendt. Jeg var rigtig godt tilfreds. Hun blev også dygtig til at sætte sig uden at ryste sig først - god træning i at det at ryste sig, kan vente.

Hun er også blevet rigtig god til at blive skyllet over i bruse kabinen både før og efter. Sidst men ikke mindst, at blive tørret med den meget larmende store industri føntørre. Alt sammen er gode miljø oplevelser og ting der giver hvalpene tillid, tillid til at jeg ikke bringer dem i en situation de ikke kan håndterer.

Nyd videoen af DuDer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar