mandag den 11. juli 2016

En halv fridag til egne hunde....

Ja det er ikke mine hunde der har fået en halv fridag :-) Nej det var nu mig, så mine hunde fik lidt
ekstra træning igår. Først trænede Suzanne og jeg - Flash og Paddy. Det var super fin træning og Paddy hentede for første gang med mig en dobbelt markering selvstændigt. Dejligt når træningen lykkes og hundene knækker koden til forskellige detaljer.

Paddy bliver skarpere og skarpere og vores samarbejde bære præg af en langt bedre forståelse. Jeg tror det er svært for en hund som Paddy at skifte fører og det har taget lidt tid at forstå hinanden, men det har rykket et stort skridt, den seneste tid.

Om eftermiddagen var jeg heldig at der var et afbud hos Sanne Ammitsbøl, på et jagt forstyrrelses hold. Det var så sjovt og Indy var ret uimponeret over alle de skøre ting så det var lidt fedt. Jeg havde væddet med Sanne om hvorvidt hun kunne få Indy til at knalde. Det kunne hun ikke YES-  men så blev jeg lidt ivrig, efter at få de andres hunde til at knalde, med det resultat at Indy knaldede - hvem sagde nemesis ha ha ! Nå men vi havde det virkelig sjovt og det var dejligt.

Jeg fik også trænet med DuDer og lokkede Suz til at kigge på - hun er jo en klikker haj. Det var godt til os, så fik vi justeret lidt på belønings positionen og start positionen i de forskellige opgaver. DuDer er vildt kvik, jeg elsker hende højt allerede. Hun har virkelig taget mit hjerte med storm. Hun er en skøn blanding af Ketchup og Paddy, på den bedste måde. I kan bare vente jer alle sammen - hun bliver svær at slå :-)

I dag går turen til Fyn, hvor Indy og jeg skal på UWT, det glæder vi os til - det er måneder siden at vi har været på WT sammen så nu giver vi den gas :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar