søndag den 23. juli 2017

Den skønne hvalpe tid :-)

Hvalpe hos kennel Quickstepers efter Kayteens Star At Meadowlark alias Paddy 

I denne tid har jeg et skønt hvalpe hold. Der går 4 dygtige hvalpe på dette hold og de er alle super lette at træne - de har dygtige hundefører der er engageret og motiveret for at arbejde med de små nye hunde, nye håb kan man sige for det er de for os alle.

Jeg elsker at have hvalpe hold og ville gerne have flere hvalpehold, men mangler pladsen i min kalender :-)

Inspireret af en god bekendt som også lige har fået en hvalp. Men nok også mine egne abstinenser fordi jeg for første gang i mange år ikke har haft hvalpe denne sommer i egen kennel. Ja så sad jeg denne regnvejrsdag og blev lidt filosofisk ! Regnen trommede på ruden og torden buldrede i det fjerne....

Skrive lysten kom op i mig og versene flød ....

Hvalpe digt 🌈

Livet er en dans på roser
Med torne og fæle gloser
Jeg retter ind og retter op
Lader ske, før jeg siger stop

Balance, ros og snudedut
Slippe, afled og spring badut
Hvis du kan og hvis du vil
Din fornemmelse, vil få det til

En fin balance er ikke statisk
Men hvalpetræning er næsten magisk
Masser af glæde, leg og sjov
Et stænk disciplin og en hel del lov

Til at prøve, se og fejle
Og få filet de sorte negle
Til at tilgive og give slip
Læring foregår i korte klip

Balance, ro og snudedut
Er blot en del, af min salut
Disciplin, er for hvalpen nemt
Tydelighed, kan for dig være slemt

Husk blot på, at et enkelt blik
Kan støtte let, for at få et klik
Placeboard, Balje, impuls og kontakt
Mange ting, skal falde i hak

Let! Nej det er svært
At forme og få det lært
Selvtillid og løbe lyst
At svømme frisk til næste kyst

Sikke en hvalp, mon I vil sejre
Du pokaler i det fjerne vejre
Men husk nu på I sejrens rus 
Tillid og træning, er jeres sus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar