torsdag den 27. april 2017

En mands tramp...

At gå "en mands tramp" er nok den øvelse jeg laver mest med minde unge hunde. Dels fordi jeg syntes at fri ved fod er mere vigtig end at hente dummyer, men også fordi jeg syntes hundene bliver totalt cool af denne øvelse, hvis den laves rigtigt.

Pedro og jeg har i dag trænet "en mands tramp". Det var virkelig ikke nogen let øvelse for ham, men efter 20-30 minutter og Lineføring/fri ved fod ud til 23 dummyer - så slappede han af og nåede til den konklusion at det nok slet ikke var meningen at han skulle hente nogen dummyer i dag - dygtig dreng.

Imorgen vil jeg se om jeg kan nå at træne endnu en gang "en mands tramp" med Pedro og håbe at han imorgen er lidt hurtigere til at slappe af. Han havde sjovt nok lidt lyd på i dag under den ene pause på vores gå tur - han havde ingen lyd hele dagen igår og tirsdag - men pludselig kom der lidt i dag igen.

Men han er I klar bedring. Han bor nu i hundegård med sin far. Det har givet ham lidt bedre manerer. Paddy vil rigtig gerne lege med Pedro - men ikke rides på eller tonses ind i - så Paddy opdrager alt det han kan. Topper har også opdraget en del på Pedro - så vi ser langsomt at hans mønster ændre sig.

Pedro er sat en del op i foder - for han arbejder noget mere både fysisk og mental her hos os. Han har de seneste dage været på lidt overarbejde, ved at skulle falde til og lærer flokken at kende, så det har krævet lidt mere mad - det var han sjovt nok ganske tilfreds med :-)

Han kan nu også sidde inde i boksen i hundegården - selvom lågen åbnes og først komme ud når han kaldes ud. Det har taget lidt tid at lærer ham at han ikke bare må løbe ud når døre går op - men det er han til gengæld kvik til at lærer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar