søndag den 11. februar 2018

Mr. Spike....

Lille Spike er idag blevet 8 måneder gammel. Han er en meget lovende ung hund, som vi glæder os over hver dag. Han er en meget sød og kærlig hund, men også en rigtig bulderbasse hvilket giver nogle vilde kontraster i hverdagen.

Han er ikke bange for noget og kaster sig hovedkuls ud i alt med stor energi. Det er en stor fornøjelse at træne ham for han er virkelig en kvik lille herre. Han lærer hurtigt og han ville ønske at han kunne få lov at træne hele tiden.

I skrivende stund er han blevet præsenteret for vildt. Han havde spontan opsamling på alle 4 vildt arter og tøvede ikke et sekund med at samle op. Dejligt at det ligesom bare ligger ham helt naturligt. Han er ved at være super dygtig til at have to dummy'er ude og vælge den rigtige når han skal apportere.

Tommy er startet på at træne ham i marken - jeg fortsætter med at træne lidt mere på hans afleveringer og positionen ved venstre ben. Jeg har desværre ikke været flittig nok - så det halter en smule - men jeg har haft for travlt i denne tid.

Men jeg har nået en masse andet med ham. Han er blevet virkelig dygtig til at beherske sig omkring vand. Han er en udpræget vand hund og jeg har brugt en del timer i svømmehallen på at lærer ham at være i ro. Både når andre hunde svømmer men også at han kun skal springe i, når han får lov.

Han kan nu sidde roligt på rampen, mens jeg smider dummyer i vandet. Han henter først når han bliver sendt, jeg kan kaste en dummy over ham når han svømmer retur, han kan gå op af bassinet og afleverer til hånd helt nede i modsatte ende af bassinet.

Han færdes fint i byen, behersker sig når han møder børn som han syntes er lækre, han er tryg ved kørestole og rollatorer. Små hunde er han stadig ikke vild med - men dem som vi har mødt har heller ikke været så venlige og meget gøende.

Spike er blevet en ganske køn hund. Han er godt bygget og har super god pelskvalitet. Han bevæger sig hurtigt og smidigt i alt terræn og han er smart at se på. Vi er rigtig godt tilfreds med ham, så nu er det bare at krydse fingre for at han er ren i røntgen om 6 måneders tid :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar