mandag den 9. oktober 2017

Tid til reflektion

Nu står den mørke tid for døren. For mange betyder det at vi går lidt i hi og ikke har så gode muligheder for at træne vores kære hunde, andet end i weekenderne. For andre er det den bedste tid på året med masser af jagter, A-prøver og præcis nu skal hundenes træning over sommeren stå sin prøve.

For mig er vinteren den tid hvor jeg nørder med detaljerne. Det er den tid på året hvor jeg reflektere over de prøver jeg har deltaget på, tænker igennem hvor mine hunde havde svage punkter, men bestemt også hvor de var stærke.

Hos Potepower er vinter tiden - nørde tid. Vi dvæler ved forskellige dirigerings øvelser, som bliver ned delt i detaljer og trænet. I sidste uge nørdede flere af holdene med back øvelsen, samt nærsøget. I den kommende uge skal vi arbejde lidt med side dirigeringer, samt det at hente en bestemt dummy af 2 eller 3 stk med en vinkel der snævres ind, over et par apporteringer.

Samtidigt er jeg gået i krig med at forsøge at filme lidt på Spike. Vi er nemlig lige startet op med at lærer ham klikkeren. Det var han ret hurtig til at fatte , man er vel en labrador :-)

Kontakt øvelsen gik også klokke rent ind. Så nu er vi igang med at bestige bjerget "baljen" :-)

Hvis du vil se lidt video af hans udvikling kan du følge ham her på bloggen, hvor jeg lægger lidt film op af træningen.

En lille video af det første møde med baljen. Ofte er det denne øvelse som kan være svær for mange - altså opstarten - fordi der ikke sker helt så meget og udviklingen i øvelsen kan være langsom og det er den også for mig, indtil jeg begynder at guide :-)


Lidt impulskontrol fik vi også trænet igår så der kom også en lille film ud af det :-)



Denne øvelse kommer jeg til at lave en del med ham, for han er vældig lystig :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar