onsdag den 14. juni 2017

Selv tillid, kan man løbe langt på :-)

Jeg elsker at nørde og en af de ting som jeg ofte nørder med er dirigeringsarbejdet. Jeg træner en masse detaljer og deler dirigeringerne op i små bidder og styrker hver enkelt del. Det er meget godt alt sammen, MEN når man træner meget kontrol som dirigering jo er, så skal man huske at have uger hvor der kun trænes øvelser der styrker selvtilliden.

Øvelser som frit søg, helst på skind dummyer eller vildt, fordi det  bare er lidt sjovere for hundene. Jeg har to kurve med 12 skind dummyer i hver. Jeg tager alle 24 dummyer med ud i terrænet, sammen med 3 hunde.
Paddy

Jeg tager hundene med ud i terrænet og lægger den bageste del af søget ud, med hundene sat af midt i området. Herefter går jeg med hundene tilbage til det sted jeg ønsker at sende fra. Sætter igen hundene af og går så ud og lægger de sidste dummyer ud.

Herefter sender jeg hundene på skift. I skrivende stund har jeg DuDer med i søg med Paddy og Ketchup eller Indy. Hun syntes det er SÅ fedt med konkurrencen og gør sig meget umage med opgaven. Det styrker hende at hun både skal se en anden hund søge, sidde stille mens den anden hund sendes, søger og kommer hjem og afleverer.

I dag startede jeg på at sende en af de gamle hunde ud når hun var på vej ind, det gik super fint. Så jeg sendt også DuDer mens en af de gamle var på vej ind, også det gik super fint. Til slut fik hun et søg med Paddy på et nyt område. De gik et super flot makker søg. Sejt af min lille unghund og hendes fine far.

I den kommende weekend skal Indy og Skimmer have deres debut på RetrieverMesterskabet. De er begge 3 år og har ikke nok erfaring til at vinde mesterskab, men de skal ud og mærke verden. De er begge super dygtige for deres alder og jeg glæder mig til at følges med Indy på lørdag. Han er altid en fornøjelse at følges med.

Jeg glæder mig også over at se flere af mine kursister prøve kræfter med mesterskabet. Det bliver en skøn dag er jeg sikker på :-)

Det fine trofæ er ny pudset af Irene Meinertz og det bliver spændende hvem der skal have det med hjem i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar